luni, 23 februarie 2009

In sfarsit, vin americanii! Automobile Craiova devine uzina Ford

Contractul de privatizare al producatorului de autoturisme din Banie e ca si parafat

Preluarea uzinei Automobile Craiova de catre americanii de la Ford Motor Company este aproape certa. „Sunt sigur peste 90% ca oferta Ford va fi acceptata si vom finaliza contractul de privatizare“, a declarat, ieri, secretarul de stat Sebastian Vladescu, dupa validarea documentelor de participare depuse de singurul ofertant. Contractul ar putea fi parafat pana la 1 septembrie. Potrivit unor analisti ai pietei auto, valoarea companiei
este de aproximativ 800 milioane de euro, avand in vedere investitiile de cateva sute de milioane de dolari efectuate pana acum la Daewoo Craiova.


Preluarea uzinei Automobile Craiova de catre americanii de la Ford Motor Company este aproape sigura. “Peste 90% sunt sigur ca oferta Ford va fi acceptata si vom finaliza contractul de privatizare”, a declarat ieri secretarul de stat Sebastian Vladescu, dupa validarea documentelor de participare depuse de singurul ofertant. Contractul ar putea fi parafat påna la 1 septembrie.

Producatorul de automobile Ford Motor a intrat de ieri in linie dreapta in cursa pentru privatizarea uzinei Automobile Craiova. Comisia de privatizare a fabricii craiovene a verificat documentele
de participare depuse de catre americani, iar acestea sunt conforme cu cele solicitate. Urmatoarea etapa va incepe luni, cand comisia va deschide oferta tehnica si pe cea financiara, dupa cum a precizat Sebastian Vladescu, presedintele comisiei desemnate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), citat de Mediafax. Tot luni, membrii comisiei vor incepe negocierile cu Ford, iar tranzactia ar putea fi finalizata pana la 1 septembrie. “Peste 90% sunt sigur ca oferta va fi acceptata si vom finaliza contractul de privatizate”, este de parere Sebastian Vladescu. Potrivit unor analisti ai pietei auto, valoarea companiei este de aproximativ 800 milioane de euro, avand in vedere investitiile de cateva sute de milioane de dolari efectuate la Daewoo Craiova. Vladescu este optimist in legatura cu finalizarea tranzactiei. “Cred ca povestea CEC nu se va repeta in cazul Automobile Craiova. Acest proces nu se va impiedica de pretul oferit de Ford”, a declarat Sebastian Vladescu. Daca vor fi probleme, acestea vor decurge din chestiunea ajutorului de stat sau a datoriilor istorice, a conchis oficialul.

Unitate de productie la nivel mondial
Uzina de la Craiova va juca un rol important in planurile de extindere ale producatorului american de automobile. Ford ar putea transforma fabrica intr-o unitate de productie la nivel mondial, a declarat presedintele producatorului american, John Fleming. Autovehiculele fabricate la Craiova se vor adauga astfel la cele 1,86 milioane produse anual in Europa de catre Ford, in cele sapte unitati de productie. El apreciaza ca, dupa preluarea uzinei craiovene, activitatea furnizorilor de subansambluri in zona va creste semnificativ. In prezent, uzina dispune de 66 de furnizori
interni în 20 de judete.

Automobile Craiova are o capacitate de productie anuala de 100.000 de vehicule, 240.000 de motoare si 160.000 de cutii de viteze, capabilitati utilizate partial pâna acum.

Potrivit datelor furnizate de catre AVAS, compania a produs
în total circa 250.000 de autoturisme pana acum, gama de modele fiind constituita, pe parcursul mai multor ani, din Cielo, Espero, Tico, Damas, Leganza, Nubira, Musso, Korando, Matiz si Tacuma. In privinta altor produse, bilantul indica o productie totala de 600.000 motoare de 1,4, 1,5 si 1,6 litri si aproape 800.000 cutii de viteze manual.

Facilitatile pentru Ford, conform legislatiei europene
Ford ar putea beneficia de facilitati din partea statului, a precizat Sebastian Vladescu. Acestea vor fi insa acordate doar conform legislatiei europene si numai daca investitorul le va solicita.