miercuri, 9 septembrie 2009

Multumesc presei

In ultima vreme au aparut in presa mai multe articole prin care am fost acuzat de fapte extrem de grave, unele chiar penale, care mi-au afectat serios imaginea publica. Am fost tarat in procese ani de zile si nu m-am plans niciodata in tot acest rastimp. Am asteptat cu speranta sa se faca dreptate. Acum s-a dat sentinta in cele doua procese: unul civil, prin care eram acuzat ca am infiintat Fundatia Cella Delavrancea cu "bunuri sustrase"; celalalt, penal, in care eram acuzat de lovire si prin care se cerea pentru mine inchisoarea si plata de daune morale in valoare de un miliard de lei. In ambele procese s-a demonstrat ca faptele de care eram acuzat nu au existat, iar daunele morale au fost respinse in totalitate. Am respectat si am luptat intotdeauna pentru libertatea presei, asumandu-mi inclusiv riscul ca faptele si gandurile mele sa apara rastalmacite si deformate pana la a deveni de nerecunoscut. Profit de acest prilej pentru a multumi acelor ziaristi, directori de cotidiane, redactori, care nu s-au coborat la atacuri nefondate - ce aveau ca tinta improscarea mea cu noroi - si care au inteles din start miza dubioasa a acestor atacuri. Multumesc celor - e drept, extrem de putini - care s-au solidarizat public cu mine. Le multumesc si celorlalti, pentru ca fara sa vrea, sustinand o cauza nedreapta, au dat totusi contur, pentru cei care gandesc, bunului-simt si - in ultima instanta - chiar adevarului. Poate vor invata ceva din asta. Pentru mine, libertatea nu exista fara o mare responsabilitate. Dan Grigore, 2 iunie 2002