duminică, 16 august 2009

Un camin de vizitare de pe autostrada Transilvania costa triplu fata de pretul real

Ministerul Transporturilor someaza Bechtel sa finalizeze cei 42 de kilometri de autostrada pâna la alegerile prezidentiale. “Chiar daca Bechtel termina cei 42 km de autostrada, nu se va putea circula pentru ca nu se vor finaliza podurile si viaductele. Daca la sfârsitul anului nu se vor finaliza cei 42 km din autostrada Transilvania, Bechtel are toate sansele sa plece acasa. Ei nu vor mai putea primi
în concesiune cealalta jumatate din autostrada, respectiv tronsonul Brasov - Cåmpia Turzii”, ne-au declarat surse avizate. Mai mult, chiar daca pâna la sfârsitul anului nu se va circula pe nici un kilometru din autostrada Transilvania, Bechtel construieste camine

În prezent, pe 10 kilometri din tronsonul Campia Turzii - Gilau al autostrazii Transilvania se afla peste 2,5 km de poduri si viaducte. Americanii de la Bechtel fac eforturi supraomenesti sa finalizeze 2,5 km de poduri si viaducte de pe tronsonul de autostrada Campia Turzii - Gilau. “Kilometrul zero al autostrazii Transilvania este la Campia Turzii. Kilometrul 52 al autostrazii Transilvania este în zona localitatii Gilau. Între kilometrii 42 si 52 ai autostrazii Translvania sunt aproximativ 2,5 km de poduri si viaducte. Dupa fiecare kilometru de autostrada urmeaza un pod sau un viaduct. Nici Fat-Frumos nu poate termina podurile si viaductele de pe cei 42 km din autostrada Transilvania”, ne-au declarat surse avizate. Lucrarile la autostrada Transilvania sunt blocate si lânga Campia Turzii. “Nu s-a început transportul
deseurilor toxice pentru ca nu permite vremea. Între groapa de deseuri toxice si depozit sunt aproximativ sapte kilometri. Nu putem transporta deseuri toxice pe DN 1 în timp ce ploua pentru ca împrastiem substante periculoase pe drumurile publice. Daca nu mai ploua, în doua saptamâni se pot transporta deseurile toxice”, ne-au mai spus sursele citate. Potrivit acestora, compania Bechtel percepe 62 de preturi
pentru lucrarile efectuate la autostrada. “Lucrarile hidrotehnice si caminele de vizitare nu sunt incluse în aceste preturi. Compania
Bechtel a cerut 1.500 de euro pentru un camin de vizitare. Consultantul a acceptat la plata
450 de euro pentru un camin de vizitare. Urmeaza sa se discute în comitetul director din Compania de Autostrazi pretul caminelor de vizitare. Bechtel construieste mii de camine de vizitare pe autostrada Transilvania”, ne-au mai spus sursele avizate.

Pilonii viaductului de la Suplacu de Barcau ar putea fi garantati numai 30 de luni

În zona localitatii Suplacu de Barcau, americanii de la Bechtel au început sa construiasca un viaduct cu o lungime de circa 1,8 km. În prezent, pilonii turnati de Bechtel sunt abandonati si prezinta fisuri. Reparatia fisurilor costa circa doua milioane de euro. “Bechtel vrea sa repare fisurile cu cateva sute de mii de euro si garantia pilonilor sa fie de numai 30 de luni. Pilonii unui viaduct sunt garantati între 50 si 100 de ani. Daca se investesc numai cateva sute de mii de euro în reparatia fisurilor, la fiecare doi ani se chetuiesc sute de mii de euro pentru a repara fisurile pilonilor”, ne-au mai spus sursele citate.

La începutul lunii iunie, Bechtel astepta finalizarea lucrarilor de relocare

Potrivit datelor transmise de Bechtel, pentru finalizarea celor 42 km de autostrada, “autoritatile române, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România ar fi trebuit sa relocheze un numar de 38 de utilitati pâna la 30 aprilie 2009”. “În acest moment nu au început lucrarile de relocare pentru noua utilitati, patru utilitati nu sunt finalizate, iar pentru sase dintre ele s-au demarat lucrarile de relocare. (…). Zonele cele mai afectate de utilitati sunt cele din preajma nodurilor rutiere de la Turda si Gilau”, se arata în datele transmise de compania Bechtel. Oficiali din cadrul Companiei de Autostrazi ne-au explicat ca 12 lucrari de relocare a utilitatilor nu sunt finalizate. “Pâna la sfârsitul lunii finalizam toate lucrarile de relocare a utilitatilor”, au afirmat oficiali din cadrul CNADNR.